Rabu, 10 Ogos 2011

Just A thought

           YEAH, This Blog has been revived, It been 4 month since my last post. It been really busy lately. A lot of problem had came and a lot had been solved. Alhamdulillah. It's been a rough journey this past few month. Tears, sweat, and a lot others sacrifice had been put in this life. Cukup kot nk mengarut pasal tu. =)

To more serious topic ( aku rase la )
        Pernah tak korang rase macam putus ase je dgn sesuatu bende? atau korang memang berharapkan sesuatu bende tuk jadi kat korang tapi akhirnye korang x dpt bende tu. Tak pun korang ad suke kat sape2, the dpt tau die dah kawin. Mesti Kecewa giler time tu kan. Rase mcm nk Jerit Kuat-kuat. Semua org mesti pernh lalui salah 1 daripada perkare2 ni.


        Klu aku serius mmg pernh jd. selalu sngt jadi. Dah x terkire dah bnyknye. Time-time mcm ni la korang kene tau care nk ringankan beban tu. Kat sini aku ad skit care2 nak ringankan beban tu

    1) Share la cter sedih korang tu dgn org yg terdekat @ tersayang. klu aku, aku cter je kat Mak aku
       ( anak mak nak buat mcm mane. haha ). maybe korang rase kolotnye, tah ape2 dan mcm2 lagi bler nk  
       share problem tu. tp ibubapa kita dah lalui semua bene tu. pada zaman2 dorang.
 
     2) Carik hobi bru la weyh......

     3) Yg ketiga ni bler dgr mmg x kn percaye. tp bende ni mmg berlaku kat aku. Ke-3 ialah percaye yg
         bende/orang tu bkn untuk kite. Tuhan tu mmg maha bijaksana, x payah nk ragu2. Klu mmg x dpt, mmg
         x kan dptnye x kirela brape susah kite usaha. Tuhan akan gantikan bende yg kite hilng tu dgn bende yg
         jauh lagi berharge. Percaye la dgn bende tu.

Tu je kot Tip2 yg x brape boleh pakai dari aku ni. Klu berguna bagus la. klu x gune buang mas korang je la bace bende ni. haha

p/s : Apabila hujan petir turun di tengah hari, janganlah kita menyangka bende buruk telah terjadi. Cube kita lihat, apabila Hujan berhenti di Waktu petang, Pelangi Indah Muncul menceriakan Alam.


Just A Thought From Me =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan