Sabtu, 5 November 2011

Syukur

      I am really grateful for all the thing. 



ALHAMDULILLAH 

p/s: Do what you believe is great work, how to do a great work? Love what you do. S.Job

Isnin, 31 Oktober 2011

You Raise Me Up

     Just want to share this song. I like this song. Jom hayati lagu ni.





When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.



No matter where we are, do not forget who we are.

p/s : We cannot solve our problem with the same thinking  we used when we created them.   
        A.E 

Rabu, 12 Oktober 2011

BuByE My R0oMiEs AnD FrIeNdS


     Semester break just started. It time for holidays. I guess this is the time to rest  from a really hard semester. This semester had been a challenge. Akhirnye lepas juga sem 4, haha. A lot of memories and friends made this semester. New Roomies, new interactions, new experience and old friends really make this semester something to remember. 

        Semester ni just ade budak2 diploma je. So untuk FSG ade 2 kelas je la. Budak2 part 4 & 5 Tekstil.  FSG mmg sngt2 sunyi, which is better la. X payah nk beratur2 gi kelas. Bas Pun kosong je. Serius best. In this semester, aku dpt la knal2 skit dgn budak2 seniors dan juniors. Before this, x kenal pun sngt. Just HELLO & BYE. Kadang2 name pun x tau. i guess, bila x de org, baru la kite berusaha nak kenal kot.  Anyway hostel life, totally change. Perindu kosong je. x de orang sngt. Aku suke mcm ni. haha

   Jom tgk skit penghuni2 bilik aku, Mereka sngt2 happening giler. Gambar2 ni di snap pada hari terakhir b4 aku balik rumah. Pelik2 je muka semua org


Ni Hidayat. Bakal ke Somalia x lame lagi. haha

Ini Pathon Pilus. Merangkap Blogger berjaya


Afir Fikri Abas. Photographer bergaya ( die x de hari last aku nk balik)


Amirul Hilman a.k.a Ustaz yg berfalsafah.(pun x de juga)

Shahryzzone si genius. Raja Anime

Rizal Mat Ali a.k.a bun Raja Game Perindu (gmbr x sesuai nk ditayangkn)




Abe bukan name sebenar. Agak misteri

Itu la semua roomate2 aku. Masing2 ade kelebihan tersendiri. Tabik Spring la kat korang. Tidak dilupa, member-member yang selalu melepak2 dalam bilik kami. Jom tgk2 mereka ni.

Yusri Abu Bakar. Mirip2 Yusri KRU die ckp. Top student  

Mohd Hafiz. Remaja yang bnyk bergurau
x lupe juga kat dua org ni....

azwan a.k.a Abe We

zainol ( mamat Poyo ) haha

   Tu je la roomate2 aku tuk semester ni. Dorang semua akan pindah ke kampus2 pilihan dorang. So x dpt la nk nmpk mereka lagi kat uitm shah alam. Apa2 pun goodluck untuk mase depan korang. Selamat Jalan. Goodbye. Tak lupa juga kat budak2 part 5 yg akan pergi practical, Goodluck untuk korang

p/s: Integrity is doing the right thing when no one is watching

Jumaat, 30 September 2011

Is This The End ?

   In a few days i will face my greatest test ever. This test will determine my whole future. Whether i stay or be expel. This really add the pressure. CALCULUS my greatest nightmare so far.This is the 3rd time i have to sit for his paper. Let just hope for the best





p/s : When man are tested with hardship just believe in his power =)

Khamis, 29 September 2011

Totally Give Up

Have you ever feel frustrated about something? Trying very hard to get something, in the end you just fail. Truth be told, aku sangat penat dengan semua. ARH!!!!!!!!. Tension pun ade jugak. With the headache, i feel really sick. 


Tu je la, x de mood langsung malam ni


p/s : Even The Greatestman Need Help

Rabu, 28 September 2011

Jalan Untuk Makan Di Kala Final Mengejar

      What should you do when you are in a lot of stress? Easy, Lest go and eat expensive stuff, haha. Seriously i will do that if i'm in a lot of stress. Jawab final pun kucar kacir, this really add a lot of ARHHH!!!!!!!
Anyway, lets forget about Final paper for a while. 

               Semalam aku tibe2 je terase mcm nk mkn seafood. Mula bercadang la nk pegi tasik shah alam untuk makan. Tp tersalah jalan la plak. Then aku teringat AZWAN SUHAIMI ad cter pasal kedai kat seksyen 9 ni. Die ckp boleh tahan la kedai tu. So aku pun carik2, die ckp kedai ni bnyk aquarium kat sane. Cari punye cari akhirnye jumpe la. Dari luar kedai die nmpk mcm kedai jual ikan je kot. aku pun pikir bnyk kali nk masuk ke x kedai ni. akhirnye masuk la juga sbb perut dah lapar. 

             
                Harga makanan kat sini kire ok la jugak. Berpatutan la dgn makanan die. Malas nk cter lagi, tgk gmbr makanan je sudah...
Buttered Prawn 

Barramundi in 3 Flavor ( bahasa Poyo )

Thai Spice Clam

Mix Veggie 

Japanese Egg Tofu with Crab Meat



               Kenyang Makan makanan yang sedap2 ni. Alhamdulillah. This is one of the best method to lessen my stress. It a very good night people. hahaha. That all for know. This post is dedicated to my sister. Kesian bdk tu kat sarawak. haha

p/s : A good dish will remain as  dish if not shared with others. Spread the love by sharing your food and the good dishes will evolve to a great dish with a lot of loves =)

Isnin, 26 September 2011

The Best Medicine For Flu

       Feel really sick this past few days, Headache, Flu, Cough and constant stress really test myself. Maybe it because of the bad weather and not to forget the exam. It been raining for the past few days. Constant weather change really test a human strength. Anyway have your guys ever heard, Flu can be cured through hot food.

          Korang pernah dengar x pasal Peri-Peri. Bukan pari-pari tapi Peri-Peri, nama glamor tuk sos cili api. Cili api semua orang tau yang cili api ni mmg berapi. Sekali makan kompem panas je rase.

           Semalam, aku pegi tgk kakak aku dekat Ampang Point. Die buka booth kat pameram pengantin. Booth die promote Photographer tuk event. Mostly wedding. By the way i see it. ramai juga la orang yang dtg kat booth die. Meriah la juga.

      Anyway, lepas je gi melawat2 booth tu, aku pun kluar gi carik makan. x de bnyk sangat pun kedai makan kat Ampang Point ni. Yang bnyk fast food je. Muak kot. Then aku pun kluar la dari situ. Cari kedai kat Luar. Carik punye carik, ternmpk la sign Nandos. Serius kot teringin giler makan. Dah bertahun2 x pegi makan Nandos.

      Then aku pun makan la Nandos. Nandos ad 4 peringkat pedas menurut akak waiter tu la. Mild, Hot, Extra Hot dan Lemon and herb klu x silap. Mula2 aku ambik paling pedas, then lepas dgr aku tu ckp rase die sngt2 pedas, aku tukar la mild.

      Bile sampai je ayam tu, aku pun rase.  kecewanye, x pedas langsung. Maybe sbb mild kot. Then aku letak sos extra hot, Hmm, baru la rase pedas sikit. Overall Nandos tu ok, walaupun ayam die kecik. Lepas makan aku perasan satu bende yg ketare. Hidung aku dah x tersumbat. Yeah Bestnye, Dapat bernafas mcm biase.

The End. Saje nk buang mase cter lebih2. haha.

p/s : We see a lot of thing in  this world, but this doesn't mean that we know everything. We must learn to accept others, eventhough  we have difference opinion. =)